perkahwinan kita

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

irfan naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

my second baby birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, October 26, 2012

Minum Air Gula yang Tak sedap...

ASSALAMUALAIKUM...

Citer pasal minum air gula ni dah sangat familiar di kalangan ibu-ibu preggy... 

lagi-lagi kalau yang masa ngandung tak kontrol makan.. bila naik berat berlipat kali ganda.. selamat lah yek kena minum air yang termanis ni..huhu

Pregnant kali ni.. aku dah kena minum 2 kali.. first masa dekat KPMC puchong... pastu second time dekat ppum.. dekat ppum aku minum ari isnin lepas..:)

yang dekat KPMC tu.. result sblm tak silap aku 5 kebawah... pastu lepas dh minum air gula 7.8... kalau kat gov mmg x leh diterima.. tapi swasta is ok..hihi

Kali kedua ni buat dekat PPUM lak... tapi result dia ak tak nampak..yelah nurse recordkan kat dalam buku record aku.. just doc kata.. awak tak der kencing manis..

Masa tu.. bersyukur sangat-sangat.. syukur berkat aku mengawal cara makan aku..akhirnya berhasil.. makanya.. walaupun preggy makan kena kawal.. jgn makan manis-manis sangat... 

Walaupun aku disahkan dah tak der kencing manis..tapi aku tetap berhati-hati.. :)

Dah tak yah ambik darah 4 kali lagi... tak yah puasa-puasa lagi.. :) sekarang ni just maintainkan corak pemakanan.. & berat badan..

 

1 comment:

  1. betul tu... aku pun pasni tak nak melantak bynk2 da... serik la naik berat badan teruk sangat... :D

    ReplyDelete