perkahwinan kita

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

irfan naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

my second baby birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, June 29, 2011

IBU MENGANDUNG TAK BOLEH KERAP RISAU.

ASSALAMUALAIKUM..

Kali ni story tanpa gambar.. sesi meluahkan rasa yang terbuku dalam hati.. tau tak lepas wat test darah semalam.. bertambah-tambah kerisauan dalam diri ni... tapi nasib baiklah ak ada join club mommies yang mana tempat ak meluahkan rasa hati.. Sebenarnya ramai lagi preggy mummy yang punya masalah macam aku..

Kandungan gula aku lepas BSP test 5.2/5.0/3.8/8.4.... 8.4!!! kenapa ko tnggi sgt.. sbb nilai nilah ak stress.. balik umah terus makan bubur MCD smpi perut aku sakit sgt2.. sebabnya perut ak dh masuk angin.. ttba makan dengan mengejut.. menangis-nangis ak malam tu..huhu tahan sakit perut.. paling kesian kat anak aku.. aku usap2 dia.. sbb dia dok menendang.. dia paham mama dia ngh sakit..
Ak serahkan smuanya pada Allah S.W.T.. tak lama dah tok ak bersalin.. skrg dah 31 minggu.. ak harap anak aku ok.. Aku rela korban nyawa aku demi dia.. Baby kene tgk dunia yang indah ni.. Moga kita berdua selamat baby.. Mama doa tiap-tiap hari moga dipermudahkan proses bersalin ni..

Skrg ni kena think positif.. papa selalu kata jgn stress nanti darah tggi.. masalah kencing manis ni biasa melanda ibu mengandung.. insyaallah pas ni smuanya akan balik pada normal.. :)

TERUSKAN KAWAL MAKAN ZIE SAMPAI SAAT-SAAT TOK BERSALIN NANTI.. CHAYOK..:) DEMI KESIHATAN BAYI KO YANG COMEY TU.. :)

4 comments:

  1. Pya alhamdulillah ms preggy takde pulak kena gula tinggi ni. Maybe sbb asyik muntah je kot, makan ape pun tak lekat. hehee...

    Zie try avoid makan nasi. Bykkan mkn buah & biskut ke...

    Betul tu ibu preggy tak elok risau2. Kena happy2 selalu :)

    ReplyDelete
  2. tulah pya nak wat cmner.. kkdg banyak gak ek hikmah tok preggy mommies yang kena alahan tak leh makan nasi ni.. cnfrm2 berat x tnggi.. :) tgk sy ni ha, makan je kerja nya.. skrg ni mmg ngh kawal sgt2.. dh kurg makan bnda manis.. :) lgpun skrg dh nak masuk 8 bulan.. x sabar nak smua bnda ni berakhir.. cm pya lah dh ada baby lagi.. :)

    ReplyDelete
  3. minum manis sekali sherai je kalau boleh,mkn nasi boleh,tp jgn bertambah. oh ya, pegawai dietetik hosp pnh bgtau yg susu utk ibu mengandung tu byk gula, kalau boleh jgn minum lg buat masa ni.ia akan buat baby lg besar.

    trima kasih sudi jenguk blog saya!

    ReplyDelete
  4. ohh yeke.. sy tnya nurse dia kata jangan minum susu anmum, sbb leh wat berat kita naik.. skrg sy minum enfamama.. xleh gak ek.. sy stop dulu lah gitu.. :) sesama.. nnti sy follow blog awk yek.. best sharing2 kisah ngn ibu-ibu ni.. :) sy makan nasi cikit je.. pasni nak makan sayur je byk.. :)

    ReplyDelete