perkahwinan kita

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

irfan naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

my second baby birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, February 16, 2013

Bila Pulang Ke Kampung Bersama 2 Org Heroku..

ASSALAMUALAIKUM..

Ni cerita masa cuti raya cina tempoh hari.. Untuk pertama kalinya aku & en suami pulang ke kampung bersama 2 org hero kami.. kalau sebelum ni balik dengan irfan & akak ipar aku je.. kali ni dah bertambah lagi sorg..

First thing aku pikir sebelum gerak balik ke kampung.. macam mana lah nak handle 2 org anak aku ni.. kalau sebelum ni.. balik kg irfan tido tepi aku.. alas toto dia..pastu dia tdo cm atas katil.. aku kan pernah citer yang irfan mmg tak dok dalam carseat..huhu..

Bila adik dia dah ada ni.. akak ipar aku lak yang kena riba irfan masa balik kg tempoh hari..paham-paham jelah kan..perjalanan ke kelantan bila cuti raya cina ni.. mmg jem lah.. itu pun nasib baik bertolak malam.. sebabnya kalau malam irfan akan tido sepanjang jalan.. 

cuma kesian akak ipar aku kena riba irfan yang berat tu.. aku & iman dok belakang..iman tdo dalam carseat dia.. tapi biasalah iman bila malam dia payah nak tdo sikit... iman mengamuk sampai ler nak masuk ke bentong.. pastu dia tido..tu pun jenuh nak bg dia tido..sbb iman kan dah biasa berbuai...huhu..

iman tdo kejap je dlm carseat sbbnya dia cm x selesa..yelah pertama kalikan dia naik keta lelama ni..pastu aku letak irfan yang dh besaq tu dlm carseat yang utk baby tu..hihi.. kesian dia..dh ler kaki panjang... tapi lena je dia tdo.. iman lak tdo atas aku jelah...

irfan mmg susah nak tdo kalau bukan ngn mama or papa dia.. walaupun bersempit kat tempat dok belakang.. tapi 2 org anak aku ni lena je tido.. :)



Ni gambar masa pulang dari kelatan ke key ell.. waktu ni kami bertolak pagi.. sbb en suami mengantuk sangat tak larat nak gerak malam..:)

Bila dah bertambah ahli keluarga ni..barang pun makin bertambah ler.. nasib baik buai kami x bawak balik.. sbb mmg dah decide nak beli kat kelantan & letak umah mertua aku.. senang..xyah memenuhkan keta.. huhu..

Nilah gambar barang-barang yang nak angkut balik kampung.. penuh keta..huhu

Baju anak mmg kena kemas banyak sikit.. aku bawak sekali sabun basuh baju baby..sbbnya kena ler basuh baju diaorg..kang x cukup lak untuk tempoh 4 hari dok sana.. tau-taulah kan irfan yang agak lasak tu suka kotorkan baju..iman pulak suka benar 'berak'..hihi.. mana taknya mamanya makan macam2.. dia pun sakit perut ler..:)

Bila dekat kampung pulak..irfan memang tak nak berenggang ngn papa dia.. kenakalan dia tak yah citer lah.. sampai kaki pun termasuk dalam kuah kari..ish2... macam-macam... syukur sangat dapat en suami yang ringan tulang.. en suami mmg jaga irfan je..tidokan irfan..mandikan..buat susu..cuma basuh berak tak lepas..hihi.. aku just handle iman je.. kiranya xderlah penat sgtkan..dah anak 2 ni..mmg kena bertolak ansur  & saling membantu..

Kalau kat kampung.. asal bgn tido irfan ngamuk..so cara nak elokkan mood dia..bawak naik motor ler.. adik juga yang cerdik..tdo aje..hihi

Ni time misi nak sepahkan umah tok nya kat kelate... :D

# Memang aku salute org yang boleh handle anak ramai2 especially yang selang setahun..perhh aku dah sampai surrender tau.. kepala sakit amat.. nak melarang abgnya jgn kaco adik lagi..nak wat kerja.. fuhh... mmg mencabar.. Tapi rezeki Allah s.w.t dah bagikan..jadinya kena di didik anak ni sebaik-baik yang mungkin.. walaupun penat cam mana pun..inilah tanggungjawab seorg ibu..:) Tu sbb syurga dibawah tapak kaki ibu..



No comments:

Post a Comment