perkahwinan kita

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

irfan naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

my second baby birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, February 7, 2013

Kesian Mak Aku Kena Jaga 2 orang Cucunya..

ASSALAMUALAIKUM...

Tajuk entry ni membuatkan aku stress bila pikir.. Ermm.. Aku confius betul ke tindakan aku ni.. Lepas raya cina ni.. bila aku dah start kerja balik..mak aku akan jaga 2 orang anak aku ni.. Mula-mula aku pikir confirm lah mak aku tak der masalah sebab sblm ni dia penah jaga anak orang lebih dari 2.. 

Tapi bila mengenangkan perangai sorang-sorang anak aku membuatkan aku pening... irfan sangat manja dengan tok ma & tok abah dia.. memang putera air mata tu tau.. Mak aku agak tegas sikit ngn dia.. tapi abah aku memang turut jelah apa kehendak irfan.. balik kerja penat-penat pun layan irfan lagi..huhu..

Pasni dah ada adik dia confirm dia akan jeles & menyebabkan mak aku susah nak wat kerja umah.. Si iman pulak tak nak dok bawah.. aku dah puas ajar.. sampai ilang suara dia sebab menangis.. tapi dia tak nak gak dok bawah..huhu.. Hal-hal cam ni lah yang watkan aku risau mak ak tak mampu nak jaga kedua-duanya.. satu lagi.. bila waktu pagi.. mak ak tggl sorg2.. sbb adik aku yang bongsu pi sekolah.. kalau adik aku ada leh gak tgk-tgkkan si irfan tu..

En suami dah cakap.. kalau mak aku kata dia tak larat jaga dua org.. dia nak letak irfan dkt nursery.. atau umah org.. huhu.. tapi boleh ke.. irfan hanya biasa ngn tok ma dia je.. kalau antar umah org aku takut dia menangis tak berhenti.. en suami dah kata aku ni manja sangat smua nak arapkan parents.. waaaa... stress.. abis cm ner lagi nak buat.. Aku tak dapat bayangkan irfan dok nursery.. cm ner lah nanti..aku takut dia pukul org pastu org pukul dia balik..

Kalau letak iman kat nursery atau umah org..risau pulak sbb iman kecik lagi... aku ada gak terfikir nak letak iman kat kelantan.. bagi mak mertua aku jaga.. mak mertua aku mmg suka budak.. dia nak jaga irfan kat kelate aritu masa aku dlm pantang.. sbb mak mertua aku kesian kat mak aku..kena handle 2 org.. Kalau antar kelate.. aku mesti sedih..huhu.. Nilah masalah yg wat aku stress..

Bila cakap kat mak aku..dia cool je.. dia kata dia leh jaga irfan & iman.. kalau dia susah nak masak tengah ari.. dia tggu abah aku balik.. baru dia masak.. waaa dgr dia ckp cmtu lagilah wat aku serbasalah plus kesian.. Dah lah pernah penat jaga kami adik beradik masa kecik.. kali ni jaga cucu lak.. patutnya aku bagi mak & abah aku berehat..bukan suh diaorg jaga anak aku..

>_< sedihh nya bila pikir.. Tengoklah keadaan cam ner nanti bila aku dah start kerja & mak aku dh start jaga 2 org anak aku tu.. kalau mak aku dah bersuara.. terpaksa gak lah aku antar irfan ke nursery.. satu keputusan yang amat perit nak wat kalau betul2 mak aku tak larat nak jaga dua org anak aku..


luv both of u.. 


# Perlu ke aku mengorbankan cita-cita aku.. beralih arah ke jawatan suri rumah sepenuh masa pulak.. Mungkin akan dipertimbangkan.. huhu..

2 comments:

  1. Puan Zie, kalo free leh la online kt skype/gtalk. Leh kite bcerita psl ni.. nak tulis komen pjg benau.

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Saya pernah komen kat post pasal pregnancy yg first ade kencing manis...yang kena check darah sendiri tu...dah lame x jenguk blog ni..dah ade 2 dah anak..tahniah...

    pasal masalah tu...bg pendapat saya, kena try dulu anta anak2 pg nursery atau pengasuh...budak2...mmg akan ade yg gaduh la, pukul budak2 lain la, gigit sesama die la..tp lame2 bile kite larang insya allah diorg xkan buat lagi...saya pun ade 2 org anak lelaki...mmg mak mertua ade mintak nak jaga..tp saya xnak sebb xnak berpisah dgn anak2...so saya anta kat pengasuh...dekat dgn kita...so selalu boleh pantau..sakit demam kite boleh jenguk..kalo jauh ni susah..nnt anak2 x rapat dgn kita...tu pendapat saya je la...melalui pengalaman saya...

    Idayu

    ReplyDelete