perkahwinan kita

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

irfan naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

my second baby birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, February 9, 2013

ESP Pun Ada Resepi

ASSALAMUALAIKUM...

Meh nak sharing tentang resepi ESP.. Disebabkan ni pertama kali aku mencuba.. makanya aku kena lah mencari cara-cara tok minum ESP ni.. Kalau mak aku dia bancuh je ESP tu tanpa campur apa-apa.. sebelum ni dia penah campur dengan air lain..pastu dia kata jadi loya.. Makanya..skrg mak aku minum ESP tu je..

Aku pernah gak minum soya cam ni.. Tapi bukan brand shaklee lah.. memang tau dah rasanya tak sedap.. Baunya apa tah lagi... Resepi yang aku nak listkan ni aku dapat dari distributor shaklee yang aku beli ESP ni..

•ESP + Fresh Milk 
•ESP + Fresh Milk + kurma (rendam kurma dalam susu..after few hours..blend/shake it and mix with 1 sudu ESP..bukan sahaja bertenaga..boost milk production malah energized)
•ESP + SusuAnmum 
•ESP + Performance Drink Shaklee + MealShake Shaklee
•ESP + Nesvita 3in1
•ESP + jus twister tropicana ESP
•ESP + Ribena
•ESP + any fruit juice ( tembikai, epal, lobak putih,peria,pegaga)
•ESP + Milo/Horlicks
•ESP + sirap bandung
•ESP + Orange Sunkist

 Ni lah resepi-resepinya.. Kalau dekat belakang tin ESP tu dia tulis masukkan 3 sudu besar soya ni ke dalam air suam.. kena guna air suam..tak leh guna air panas..takut nanti protein tu hilang pulak.. ESP ni jugak perlu dishake.. sbb kalau tak akan jadi berketul..  Bak kata distributor shaklee tu.. minum ler 3 kali atau 2 kali sehari dengan memasukkan satu sudu besar soya ni setiap kali nak minum. Jadinya.. dalam sehari kita dah minum 3 sudu besar soya ni.. 

Untuk rasa yang lebih sedap..leh ler dicampur kan dengan air kegemaran kita.. aku campur dengan susu coklat dutch lady... Aku tak berapa gemar sangat full cream milk tu.. kalau aku minum cnfrm aku tutup hidung..:) hihi.. pasni nak try buh ngn susu anmum lak.. Agak-agak kena tutup hidung gak ke kalau minum..hihi..

ESP ni kalau diminum sebelum makan.. akan mengenyangkan kita... rasa perut full.. tapi kalau diambil selepas makan.. tu yang leh menaikkan berat badan..justeru itu.. ada 2 lah kegunaan ESP ni.. untuk org nak diet & utk org yang nak naikkan berat badan..:)


Nilah hasil ESP + chocolate milk .. sedap..:) 

#Ada orang kata minum ESP leh tambahkan susu.. bg aku kalau susu melimpah ruah lepas minum ESP ni kira mmg rezeki lah.. tapi pam mengikut masa, selalu direct feeding & berdoa pada Allah s.w.t moga kita dapat menyusu sepenuhnya sampai anak kita 2 tahun.. tu lah kunci utama pertambahan susu badan..:) nasihat tok diri sndri sbnrnya..:)




1 comment: